Succeshistorier
Et par eksempler på, hvordan Cales produkter og tjenesteydelser har skabt værdifulde løsninger.

Cale-terminalen opkræver greenfee

Har du problemer med golfspillere, som ikke betaler greenfee under påskud af, at receptionen var lukket, så de derfor ikke kunne betale? Eller bryder indbrudstyve ind og stjæler dine greenfees, som er betalt uden for kontortid?

MPC-terminal til morgenduelige spillere

Dette var en utilfredsstillende situation for Sollentuna Golfklub i Stockholm, Sverige. På grund af klubbens isolerede beliggenhed ønskede de ikke at løbe risikoen for at give kunderne mulighed for at lægge kuverter indeholdende kontanter i en postkasse. De indså, at klubben mistede penge og fandt på idéen om at have en automatisk betalingsterminal udenfor klubhuset til morgenduelige spillere.

Når spilleren ankommer til golfklubben uden for åbningstiden, bruger de MPC-terminalen til at betale deres greenfees. Terminalen accepterer alle former for kreditkort, og spilleren vælger det gældende gebyr fra et tastatur i henhold til den viste pris. Da Cale-systemet er meget fleksibelt, er det ikke noget problem at have forskellige greenfees for forskellige tidspunkter på dagen - eller f. eks. at have en lavere greenfee i efteråret for spillere om eftermiddagen, når det bliver tidligt mørkt.

Flere fordele end forventet

"Vores hensigt i begyndelsen var at tage os af betalinger uden for kontortid gennem terminalen. Men vi har også været i stand til at forbedre vores kundeservice, så det er muligt at betale gennem maskinen hele dagen", siger Frederik Heinmets, direktør for Sollentuna Golfklub. "Vores receptionist kan fokusere mere på at yde en service til vores medlemmer ved at tage imod bookinger, besvare spørgsmål osv. i stedet for at være kasserer. Og spillere kan betale deres greenfee gennem terminalen, så snart de ankommer uden at skulle vente på at betale i receptionen, hvilket er blevet værdsat af både vores gæster og vores medarbejdere," fortsætter Frederik Heinmets.

Kort tilbagebetalingstid

Heinmets anslår, at ca. 10 % af alle greenfees er betalt gennem terminalen. I betragtning af, at ca. 10 greenfees pr. dag sælges uden for kontortid, begyndte terminalen at tjene penge fra dag ét. Investeringen i denne terminal er også lav sammenlignet med andet udstyr i klubben, så tidshorisonten for investeringsafkastet er kort.

Håndtering af kreditkort

Cale tager sig også af kreditkorttransaktioner for klubben. Transaktionerne overføres via GPRS til en server og derefter til kreditkortselskaberne, der tager sig af faktureringen.

Det betyder, at der ingen yderligere administration er for klubben, men at den derimod er faldet. Serviceniveauet er steget, så alt i alt er det en "win-win"-løsning.