Följ Cale Access AB Follow Cale Group
Succeshistorier
Et par eksempler på, hvordan Cales produkter og tjenesteydelser har skabt værdifulde løsninger.

Bedre parkering for beboere

Tonbridge og Malling Borough Council har anskaffet flere parkeringsterminaler for at forbedre tilgængeligheden af parkeringspladser for lokale beboere. Cale blev valgt, fordi terminalerne har dokumenteret erfaring med sikkerhed og pålidelighed takket være deres konstruktion af rustfrit stål og avancerede vandalsikre funktioner.

Forbedret effektivitet gennem betalt parkering

Nogle af terminalerne er blevet installeret på nye steder på gaden. Dette er en del af en strategi, der er udarbejdet for at forbedre tilgængeligheden af parkeringspladser for lokale beboere. Ved at indføre afgifter på visse villaveje, er parkering på gaden blevet gjort mindre attraktivt for lejlighedsvise besøgende. 

Fjernadministration takket være CWO

Alle Cales terminaler, som betjenes af Tonbridge og Malling Borough Council, er forbundet til en central back-office-computer via GSM-netværket. Softwaren gør det muligt for kunden at fjernovervåge og kontrollere over hundrede af terminalens driftsfunktioner, såsom at indhente billetsalgsstatistikker, revision og hændelsesoplysninger. Softwaren gør det også muligt at ændre priser, vise tekst og billetoverskrifter, samt oplysninger om de dage og tider, hvor parkeringsgebyrer gør sig gældende. 

Hurtig tilstedeværelse efter en alarm medfører reduceret nedetid

I tilfælde af en advarsel eller alarm, vil terminalen ringe op og aflægge rapport til den centrale computer. Der kan derefter sendes en sms til et forprogrammeret mobiltelefonnummer for at sikre, at en parkeringsvagt underrettes næsten øjeblikkeligt og kan komme til stedet for at afhjælpe problemet hurtigst muligt. Dette reducerer eventuel nedetid til et minimum.

Forskellige typer alarmer kan sendes til en række forprogrammerede telefonnumre afhængigt af tidspunktet på dagen. F. eks. kunne fjernelse af en pengekasse uden for arbejdstiden rapporteres til en relevant funktionær. Driftsoplysninger kan præsenteres i et grafisk eller et regneark-format, hvilket gør det nemmere for operatøren at søge efter og fortolke de særlige oplysninger, der er nødvendige.

Hollandsk kunde med specifikke krav

Den hollandske by Utrecht havde behov for at modernisere sit parkeringssystem og ville have et fleksibelt og fremtidssikret pengeløst parkeringssystem, som kunne udføre nummerpladeregistrering. Betaling skulle finde sted ved hjælp af et nationalt direkte debet- eller kreditkort.

Derudover ønskede Utrecht at opdatere deres offline-metode til administration af borgernes (og besøgendes) parkering i byen. Et system til behandling af tilladelser var allerede i brug i byen, så byen ønskede at integrere dette system med parkeringsterminalerne for at skabe en problemfri løsning, der ville være let at administrere.

Online-tilladelseskonto var løsningen

Cale og dens forhandler, Nicolas Schmit Parkeersystemen, indførte den innovative Online Permit Account for Utrecht som en løsning på byens behov. Ved at tildele en online-konto i CWO til hver borger, som er berettiget til en parkeringstilladelse, giver byen kunderne et variabelt antal timer til parkering til en nedsat pris. Kontoindehavere kan derefter bruge deres tildelte timer til parkering, når de ønsker det ved hjælp af en af parkeringsterminalerne på gaden.

Nem kontrol via opdeling af byen i zoner

For at sikre, at beboerne kun har adgang til den særlige boligområdepris i et bestemt område, udviklede Cale et system, hvor terminalerne er opdelt i zoner: hver tilladelseskonto er forbundet til en eller flere af disse zoner. Borgeren får derefter kun reducerede priser i bestemte dele af byen.
En stor fordel ved denne løsning er, at i tilfælde af, at retten til parkering ikke er gratis, betales prisen (med rabat) ved terminalen. Fakturering er ikke nødvendig, og (pengeløse) betalinger er umiddelbart tilgængelige for byen.

Praktisk værktøj til administratorer

For Utrecht, har CWO tilbudt byens administratorer et værktøj til at administrere tilladelseskonti effektivt. Administratorerne kan nemt oprette, aktivere, deaktivere eller slette en konto. Da byen allerede havde et register over beboere, blev en masse tid og anstrengelser sparet ved nemt at importere registeret til CWO.


Byen drager også fordel af ikke at skulle beskæftige sig med falske eller stjålne tilladelser, da alt styres online.